Friday, September 5, 2008

SUKANYE..SUKANYE..

Assalamualaikum. Salam ceria hari ini. Tiba-tiba saya terdengar ada orang rasa seronok hari ini, rasa ceria, rasa cemerlang dan luar biasa bagus, rasa tenang bahagia...siapa tu? Sayalah semua itu, andalah semua itu. Kita semua memang 'best'! Sebab kita Muslim, berhak untuk rasa semua itu.

Sudah dua hari bekerja namun tiada kerja, maka cari kerja. Melayari blog sahabat-sahabat, kenalan-kenalan blogger yang baru sehingga terjumpa dengan gambar ini di Frenster Sahabat Musleem. Suka sangat, tak tau kenapa. Adakah kerana sudah berjangkit dengan adik nahwanNur yang suka kaler hijau, daun dan semulajadi. Oh, saya tak perlu fikir panjang, yang penting..Sukanye...sukenye...




7 Comentários:

ﻲﺩﻳﻣﺭﺗ ﻝﻮﺟ said...

salam wbr..
ukhti, kerana ISLAM itu INDAH..HIJAU itu juga INDAH..

USTZH-ENGINEER said...

ya..betul tu sahabat musleem.
kehebatan warna hijau serta manfaatnya warna hijau memang selalu disebut2. Tengok hijau pun baik untuk kesihatan, macam-macam..

namun yang pastinya jemaah yang "HIJAU" itu tetap hebat.
PAS for ALL!! HIJAU yang mengHIJAUkan , tenang dan mendamaikan hati-hati yang minta dihidupkan.

ﻲﺩﻳﻣﺭﺗ ﻝﻮﺟ said...

betul tu ukhti ", lagi satu mnta izin utk sy link blog ukhti di blog ana..syukran..

MS Rizal said...

Sewaktu latihan kawad statik, jurulatih saya selalu berpesan; "kalau rasa nak pitam, gerak-gerakkan jari kaki dan pandang bukit yang hijau nun."

Saya suka menambah, pandang bukit hijau sambil zikrullah. Terlalu banyak tanda-tanda kebesaran Allah di muka bumi ini. Dan hijau adalah salah satu simboliknya.

Izinkan saya linkkan blog hebat ini.

Ibnurashidi said...

Hijau itu punya maksud tersendiri..kerana daun, pepohon, rumput rampai berwarna hijau.

Biru juga sama, ia menggambarkan langit biru, lautan luas dll. Semua ciptaan Allah hebat belaka.

nahwanNUR said...
This comment has been removed by the author.
nahwanNUR said...

Assalamualaikum kak,

suke..sukenye warna hijau dan alam sarwajagat, subhanALLAH lawa. Suke jangan hanya suke suke, tapi sukalah kerana kelebihan hijau dan alam yang sendiri banyak di angkat di dalam quran.

Jom cek tema hijau dan alam yang tersebut dalam al-quran:

1. Surah Al-Kahfi:31
Mereka itulah (orang-orang yang) bagi mereka surga 'Adn, mengalir sungai-sungai di bawahnya; dalam surga itu mereka dihiasi dengan gelang mas dan mereka memakai pakaian hijau dari sutera halus dan sutera tebal, sedang mereka duduk sambil bersandar di atas dipan-dipan yang indah. Itulah pahala yang sebaik-baiknya, dan tempat istirahat yang indah

2. Surah Al-Hajj:63
Apakah kamu tiada melihat, bahwasanya Allah menurunkan air dari langit, lalu jadilah bumi itu hijau? Sesungguhnya Allah Maha Halus lagi Maha Mengetahui.

3. Surah ArRahman: 64
Kedua syurga itu (kelihatan) hijau tua warnanya.

4. Surah Ar-rahman:76
Mereka bertelekan pada bantal-bantal yang hijau dan permadani-permadani yang indah.

5. Surah Al-Insaan:21
Mereka memakai pakaian sutera halus yang hijau dan sutera tebal dan dipakaikan kepada mereka gelang terbuat dari perak, dan Tuhan memberikan kepada mereka minuman yang bersih.

Wallahua'lam...

yang baik tentunya dari ALLAH swt dan dengan izin ALLAH hambaNYA ini menyampaikan. Lalu, jika punya kesalahan dan kelemahan itu dari diri hamba jua sendiri nmn atas keizinanNYA jua akibat dari kefakiran diri sy dalam ilmu dan kefahamn keatasnya...

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO