Wednesday, June 17, 2009

BIARKAN KAMI BERCINTA...


Aku & Dia,

Merajah renungan pada lautan

Menikmati lakaran ciptaan Tuhan

Meninggal memori seputar kenangan

Membugar hati biar bertahan


Hamparan lautan menguntum senyum

Desiran ombak memukul mesra

Sang Burung berkicau menyanyi riang

Pengunjung datang bertamu girang

Aku & Dia kembali mengalun lagu-lagu itu..


Kata hamparan lautan,

"Aku raikan senyum kamu berdua sebagai pejuang agama"

Tegas desiran ombak,

"Aku pukuli mesra kalian dengan kata-kata pujangga"

Kicau sang burung,

“Aku nyanyikan lagu-lagu jihad bersama"

Usik pengunjung,

"Lihat mereka berpimpin mesra"

Kata Aku & Dia,

"Kami dalam nikmat bercinta kerana Dia"


Monolog Aku & Dia,

Sebagai hamba yang kudus

Tekad Aku & Dia,

Sebagai pejuang yang tulus

Gapaian Aku & Dia,

Syahid pada jalan yang mulus

Destinasi Aku & Dia,

Syurga tanpa dunia yang rakus


Biarkan Aku & Dia bercinta,

Dengan cinta pada-Mu yang mengatasi

Biarkan Aku & Dia hidup,

Dengan hidup beragama yang merajai

Biarkan Aku & Dia bersama,

Dengan amanah jihad yang ditekuni


Biarkan, biarkan, biarkan kami bercinta

Hingga ketemu sampai ke Syurga!

5 Comentários:

i am your adik :) said...

SubhanALLAH, really..really like this poem :)

alhamdulillah thummal hamdulillah. Kata sang penulis pena, 'saya amiin kan untuk and & dia':p

Du'akan susulan saya pula. Anda membuat saya kepingin bercinta sampai ke syurga:D

Serikandi Mujahidah... said...

alhamdulillah..inila y kite cari..kuimpikannye..amin..

bayugunung said...

salam

Wah, dan kami juga...

ustazah-engineer said...

InsyaAllah..

Doa, usaha, tawakal.

Mencari yang terbaik perlu menjadi yang terbaik dahulu.

Diari Ungu said...

Bagus sajak ni. Sangat indah dan berisi.

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO