Monday, October 12, 2009

Belajar Adobe ilIustrator

design pertama saya. Hehe...

Sebelum ini saya cuba untuk mempelajari adobe photoshop secara explore sendiri. Ternyata ia tidak kena dengan jiwa saya. Akhirnya saya meninggalkan adobe photoshop buat sementara dan mencuba adobe illustator (ai). Rasanya, ai lebih praktikal, efisyen dan sangat sesuai untuk membuat banner, poster, handbill dan apa sahaja yang berkaitan dengan design untuk program.

Header blog saya juga menggunakan format ai. Kad raya di ruangan sidebar sebelah kanan ini pun menggunakan ai. Cuma ia dibuat oleh suami saya. Saya sangat cemburu dengannya. Oleh sebab kecemburuan itu, saya bertekad belajar ai...haha

InsyaAllah. Itu sahaja nak cerita. Sekadar mengisi masa lapang.

Assalamualaikum w.b.t.

2 Comentários:

ummufaheem said...

Oooo boleh belajar ni. Cuba explore ilmu baru.

Nurhidayah Jaafar said...

Oooo ummufaheem. Boleh je..
Nampak mcm senang bila tengok design yg suami buat. Rupanya susah jgk, byk function2 nya mcm photoshop juga. Saya baru belajar asasnya. Hehe...

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO