Wednesday, November 4, 2009

Ziarah ke UTHM

Esok (Khamis), 5 Nov, saya ditemani suami akan ke tempat tumpah ilmu saya iaitu Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM). Kesempatan ini akan diambil sebaik mungkin untuk berjumpa adik-adik junior yang kini sedang menekuni Final Exam.

Tujuan sebenar saya ke sana adalah untuk mengambil ijazah atau 'tauliah' dan transkip yang tidak berpeluang diambil semasa konvokesyen yang lalu. Semenjak penangkapan Dr. Asri, saya semakin bimbang. Bimbang saya pula yang akan 'ditangkap' kerana bekerja dan memohon kerja tanpa 'tauliah'. Alasan bercampur gurauan.

Saya amat rindukan adik-adik saya, kenangan bersama mereka dan suasana bi'ah solehah yang diacu indah dan baik sekali. Saya bukanlah kakak senior yang sempurna budi pekerti untuk dikenang. Tiada legasi atau lagenda kepimpinan yang unggul untuk disebut-sebut dalam persatuan. Tidak mengharap imbalan dalam bentuk anugerah atau penghargaan. Cukuplah pertemuan dan perkongsian pada esok hari bakal mengimbau sketsa perjuangan di zaman kementahan.

Yana dan Zila, dua adik junior paling akrab dengan saya. Banyak kenangan sebanyaknya luahan perasaan. Banyak pengalaman sebanyaknya perkongsian. Mereka ketawa, saya turut ketawa. Mereka menangis tetapi saya tidak menangis. Saya amat kagum dengan dua insan ini. Tekun belajar dan aktif berorganisasi.

Atas landasan kasih sayang saya kepada mereka, saya hadiahkan sebuah gambar yang serba kekurangan ini. Semoga Yana dan Zila berjaya mencapai cinta dan cita. Akak mendoakan kalian, mendengar luahan kalian, berkongsi ilmu dengan kalian, selagi hayat dikandung badan.

Jumpa nanti pada esok hari. InsyaAllah...

1 Comentário:

Miss X said...

Tak aci.. Nak dilawat jugak..

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO