Monday, November 3, 2008

LASKAR CINTA

Wahai jiwa –jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu
Kepada hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam


Kerana sesungguhnya iblis
Ada dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci
Di hati yang penuh dengan prasangka


Laskar cinta
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah Virus-virus benci
Virus yang bisa rosakkan jiwa
Dan busukkan hati


Laskar cinta
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Kerana cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang
Bagi semua umat manusia


Jika, kebencian meracunimu
Kepada manusia lainnya
Maka sesungguhnya iblis
Sudah berkuasa atas dirimu


Maka jangan pernah berharap
AKU akan mengasihi
Menyayangi manusia-manusia
Yang penuh benci seperti kamu


Laskar cinta
Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah Virus-virus benci
Virus yang bisa Rosakkan jiwa
Dan busukkan hati


Laskar cinta
Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Kerana cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang
Bagi semua umat manusia

7 Comentários:

Unknown said...

sedap puisinya... ada terkena serba sedikit, moga diampunkan Allah.

mula-mula baca kakchik ingatkan ustz nak ulas pasal buku Laskar Cinta tulisan Zharif, rupa-rupanya berpuisi...

boleh kakchik copy tak?

Anonymous said...

Assalamualaikum kak chik

puisi yg kak chik maksudkan itu adalah merupakan lirik lagu kumpulan dewa 19 (kump indonesia), lagu bertajuk 'LASKAR CINTA'.

Saya suka lagu tue..

kalau kak chik nak dengar, boleh lihat pd imeem di sidebar blog saya. ada saya letakkan imeem nya

Ibnurashidi said...

Salam..

Kumpulan Dewa 19?..hati-hati dalam mendengarnya. Cuba kaji siapa penyanyi. Mungkin anda terkejut apa yang tersirat dan tersurat disebalik kumpulan ni.

Anonymous said...

assalamuailkum
lagu Laskar Cinta ini yang telah memberika saya inspirasi untuk berkarya. Saya Zharif.Penulis Laskar Cinta yang kak chik sebutkan. Alhamdulilah saya baru membuat blog rasmi untuk novel laskar cinta iaitu http://warrioroflove.com

Ukhuwah Fillah
Zharif

Anonymous said...

mu nie menate babi apo gini..sesak koh heh!!! celako mu. mampuh cepak..

Anonymous said...

Syukron Anonymous.

Komentar anda memberikan saya pengalaman bermakna untuk menghadapi pelbagai ragam manusia. Sememangnya dunia kewartawanan saya akan berhadapan dgn risiko kritikan dan tujahan dari pelbagai genre atau versi. Terima kasih atas pengalaman ini.

Semoga anda dirahmati Allah

Saya tidak mengenali anda, tetapi saya yakin Allah melihat siapa anda dan apa yang anda lakukan sama ada ia berada di atas landasan berhikmah atau tidak.

Semoga Allah sekali lagi merahmati anda.

Komentar anda juga merupakan nasihat kepada saya supaya saya lebih berhati2 mengeluarkan entri selepas ini. Namun, saya mengharapkan agar pengunjung blog mendoakan yang baik2 buat saya. Baik buat saya, baik juga buat anda yang membaca.

Semoga Allah berkali-kali merahmati anda.

dan orang Kelantan yang lainnya memaafkan anda.

Anonymous said...

wah3.. ginilah... ambo nok oyak lagu laskar cinta tu demo kaji betul2 doh ko sebelum nak terbit balik dale blog demo nieh?
demo tahu dok banyok mendo xbtul dari hok betol dale lagu tuh..
mendo nie meme igt remeh jah.. tapi mendo nih lamo doh dok ngular dale fikiran terutamonyo hok remajo2 dok minat lagu dewa nieh.. kne pikir weh sebelum bubuh..

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO