Monday, May 11, 2009

BUKU? ERRMM,,

Saya semakin sibuk. Minggu ini ialah minggu deadline majalah. Tambahan, hujung minggu tiada langsung sela masa istirehat. Celik mata, terus gagahkan diri untuk melunaskan amanah yang setia menanti. Alhamdulillah, nasib baik berat badan saya tak menyusut. Kalau tak, bertambah ‘sekepinglah’ saya ketika bergelar pengantin nanti. Oppss!!

Apa yang menarik, Kak Nik kata saya semakin tembam. Ahaks!.


Kini, saya sedang meninjau-ninjau apakah perancangan saya di masa hadapan. Salah satunya, melakukan transformasi dalam bidang penulisan. Hujung Mei ini, genaplah usia setahun blog saya. Tentunya, ulangtahun kelahiran blog yang setahun jagung ini lebih bermakna disambut dengan azam untuk pencapaian yang lebih berjaya.


Dari blog ke media, saya sudah mencapainya. Dari Blog ke Majalah, saya sudah hadapinya tiap-tiap bulan. Dari blog ke buku? Saya terfikir tentang itu.



Minggu lepas, saya menyelak majalah Anis. Tujuan asalnya, mahu mencari idea merangka ayat untuk artikel majalah. Dalam ruangan iklan Anis, ‘Buku Kita Harta Kita’, Galeri Ilmu Sdn. Bhd. telah mengalu-alukan calon-calon penulis yang berminat untuk menghasilkan khazanah buku.

Saya macam berminat!. Macam je...tetapi lebih kepada betul-betul berminat.


Dahulunya, saya pernah berazam ingin menulis buku sendiri. Sebagai permulaan, buku berbentuk motivasi adalah pilihan terbaik bagi saya yang baru bertatih dalam bidang ini. Motivasi berbentuk fleksibel dan ilmunya tidak bersifat mutlak. Pengalaman, pemikiran, pengamatan, cerita orang lain dan apa sahaja yang sifatnya kehidupan, semuanya mempunyai nilai-nilai motivasi. Semuanya boleh dicedok dan dipersembahkan kepada khalayak asalkan tidak tersasar dari orbit syariat.


“Murtad – Jangan Pandang Sebelah Mata”, saya membaca tajuk buku di atas meja kerja. Bijak Ustaz Ann Wan Seng mencari tajuk bukunya.

Membaca tajuk buku tersebut kembali mengingatkan saya dengan filem seram, ‘Jangan Pandang Belakang’.

Errmm, apa tajuk buku saya pula nanti. Berfikir.

Motivasi – Jangan Pandang Belakang

Ok juga...huhu...



Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

RE-ENGINEERING OF ISLAMIC BUILDING © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO